Szwajcarska firma zegarmistrzowska Mido, założona w 1918 roku przez Georgesa G. Schaerena, ma siedzibę w Le Locle, w sercu szwajcarskiej Jury. Nazwa Mido pochodzi od charakterystycznego hiszpańskiego „Yo mido”, co oznac Przeczytaj więcej...
Szwajcarska firma zegarmistrzowska Mido, założona w 1918 roku przez Georgesa G. Schaerena, ma siedzibę w Le Locle, w sercu szwajcarskiej Jury. Nazwa Mido pochodzi od charakterystycznego hiszpańskiego „Yo mido”, co oznacza „odmierzam”. Filozofia marki Mido łączy w sobie innowacyjność, estetykę i przede wszystkim doskonałą funkcjonalność. Te solidne atrybuty lekko przeplatają się z kultowymi dziełami architektonicznymi, z których projektanci marki lubią czerpać inspiracje do swoich kolekcji. W serii All Dial można znaleźć elementy z rzymskiego Koloseum, w zegarku Belluna ślady Royal Albert Hall, a w modelach Rainflower odbija się sylwetka singapurskiego Muzeum Nauki i Sztuki. Najwyższa technologia, słynące z perfekcji, automatyczne i ręczne naciąganie oraz wysokiej jakości materiały to trzy filary, na których opiera się wyjątkowość zegarków Mido. Ponadto wyrafinowany, dyskretny design zapewnia trwałą, ponadczasową jakość, z której słyną na całym świecie. W ciągu ponad stu lat swojego istnienia Mido wielokrotnie zapisało się w kronice przemysłu zegarmistrzowskiego. Z pewnością warto wspomnieć o pierwszych zegarkach z serii Multifort z „niezniszczalną” sprężyną napędową (1934), które były w dodatku samonakręcające, odporne na wstrząsy, pole magnetyczne i wodę. Firma Mido zwróciła na siebie uwagę również w kolejnych dekadach. W 1945 roku została pionierem w dziedzinie chronografów z centralną sekundą. Dziewięć lat później zaimponowała mechanizmem naciągowym, warto też wspomnieć o zaawansowanej jednoczęściowej konstrukcji Commandera (1959) czy nagrodzie z 1967 roku za najcieńszy na świecie zegarek damski. Obecnie Mido ma nie mniej ambitne cele. Świadczy o tym liczba 61358, wskazująca na liczbę testowanych automatycznych mechanizmów, z którymi w 2013 roku uplasowała się na czwartym miejscu w produkcji chronometrów testowanych w laboratoriach szwajcarskiego biura Contrôle Officiel Suisse des Chronomètres (COSC). Podobnie jak kilka innych marek należących do Grupy Swatch, Mido stosunkowo dużo angażuje się w wydarzenia sportowe poprzez sponsoring i różnego rodzaju współpracę. Od 2019 roku wszyscy miłośnicy nurkowania na imprezach Red Bull Cliff Diving spotykają się regularnie z logo marki i wizerunkiem popularnych modeli do nurkowania Ocean Star.
...pokazać mniej